Skumma typer är läskiga

Idag var jag ute på vägen och for, är på väg hemåt, vid Västerby svänger en ful vit bil ut precis framför mig, arg som jag blir kör jag och stör den precis bakom, bara är allmänt jobbig. Sen vänder detta och den bilen blir jobbigt istället.. Jag skulle svänga och blinkar därför, då bromsar han blinkar och svänger.. Vid nästa vägkorsning blinkar han åt vänster, och tänker svänga åt vänster. Jag blinkar åt höger och den här bilen ångrar sig och snabbt blinkar höger och svänger. Gasar på lite och jag bromsar och blinkar till vänster där jag ska svänga, han framför bromsar till, blinkar och svänger vänster...... Han kör ovanligt sakta för att vara en bil i Skärkind.. Han blinkar höger vid bygdegården men svänger ej, han blinkar höger vid nästa avtagsväg men svänger ej, jag svänger ner på vår gård och han svänger in vid kyrkan. Han parkerar utanför galleriet och där blir han stående....

Har ni någon gång fått känslan av att vara förföljd fast att förföljaren är framför er? Sen få känslan av att han väntar utanför huset, spionerar på dig? Bara väntar på rätt tillfälle att slå till.. Jag trodde att det var den vita bilen som sen körde iväg. Då vågade jag mig ut för att hämta posten, till min stora fasa stod bilen kvar!

Jag vet inte om det bara är jag som är paranoid. Förmodligen, förhoppningsvis. Jag vill ju inte vcara förföljd! Det skulle vara himla läskigt...
brrr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0