Morgonstund har guld i mund

Eller något.. Saker händer som man inte märker av. Som att Kalle och Kajsa smiter ut genom stallet och bort till dammen helt obemärkt.. Se om jag får in dom sen..

Idag kände jag mig lite dum, jag skulle till Sara och låsa hennes dörr och på vägen hem tänkte jag att jag stannar i Brasken och kollar vad det är för paket som ska ha kommit. (Det kom ett mejl om det för ca 1,5 vecka sen..) Går in och hör med han om det kommit, (på senare tid har jag då hämtat massa paket så han känner igen mig rätt bra nu...) Men att det finns ju inte det här paketet, på nummret jag har ser han att det var länge sen det skulle kommit och han börjar kolla i listorna och det visar sig vara ett paket som jag redan hämtat. Det känns ju sådär bra..

Och sen hände det något som inte får hända.. Jag var härom dagen och hämtade handsfack till min bil, då det på det som sitter i har lossnat någon fjäder innuti så det inte går att öppna. Jag skulle byta det här idag tänkte jag. Det går inte att skruva bort det då alla skruvar sitter gömda, så kniven åker fram, bara att bända och bryta! Jag får loss luckan. När jag tar den nya, hela icke skurna i, så märker jag att gångjärnen på denna lucka inte sitter på samma ställen som på den gamla!! Det går inte att sätta dit den nya, hela icke skurna i.. Inte kan jag kju sätta tillbaka den gamla heller! då ser det ut som nån gjort inbrott i min bil! Så jag får vara utan lucka tills jag hittar en som passar...





För några dagar sen hittade jag en gammal kär vän! En sångbok som jag haft sen jag ver 6år.. Fina visor och sånger i den!


"Du tror inte på det här eller hur, men visan handlar om okända djur.."





"Det var en gång en flicka som hette Josefin, Josefin fin fin jose jose josefin.."





"Nu ska vi ut på rövarstråk, ja vi ska ut och röva, men bara sånt vi kommer åt, och sånt vi kan behöva.."





~~~


Over and out


Kommentarer
Postat av: sara

haha! Underbart!

Varför har du blandat rött och rosa din galning? :p

2009-11-18 @ 13:50:33
URL: http://saasso.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag tyckte det vart färgglatt så! :D

2009-11-18 @ 20:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0