Wierd..

Jag hamnar alltid här och skriver när det är måndag, en konstig dragningskraft av något slag.
Men dagen hade jag tänkt göra till något nyttigt, då jag och Sara skulle åkt och simmat imorse. Jag vaknade strax efter sju, fick ett sms där Sara undrade om vi verkligen skulle åka och simma.. Trött som jag nyvaken var, svarade jag ju att vi inte behövde simma. Dumt var det, det hade varit skönt känner jag nu, när kvällen är kommen. 

Men upp steg jag, för att mata de vilda hästarna och släppa ut de ännu vildare hönsen.
Sen tänkte jag att jag skulle vara vaken, onödigt att gå och lägga sig halv åtta lixom. Men vid denna trötthetsgrad får inte hjärnan bestämma utan fötterna, och dem styr vägen mot den fortfarande varma sängen. Där blir jag och Panter sovandes till 11 ungefär. Kanske halv elva till och med.

Lite senare än planerat. Men jag far iväg med sikte mot stan, ska köpa hönsfoder på Granngården.. Kommer in i stan och kommer på att jag inte har en aning om vart Granngården ligger.. Men jag söker lä'ngs vägkanten i hopp om att se det. Går inget vidare. Ringer desperat till Sara för att få hjälp. Hon hittar att det ska ligga i närheten av Stockholmsvägen, söker efter rätt vägnamn, ca 3ggr åt ena hållet, lika många åt andra. Sara söker vidare och då ska det ligga vid någon avtagsväg vid Lindövägen och jag far dit! Jag hittar Lantmännen maskin, där Granngården legat. Med en skylt utanför att Granngården flyttat till Ingelstad!! Tillbaks jag åker och pratar upp de sista örena på min mobil och får en vägbeskrivning till av Sara, men då hittar jag i alla fall! Sticker in och köper två säckar och sen hem igen! Kändes nödvändigt..

Kom hem och åt piroger, fastnade framför tvn, Ronj Rövardotter! Då insåg jag att det måste vara minst tio år sen jag såg hela den filmen, att jag glömt hur pass bra den var!  Jag vart så glad.

Gick sen ut i stallet, inne hos hönsen hittade jag en skadad tupp. Han hade ett sår på benet där det pulserade ut blod! bara rann och blodade ner.. Torkade av benet på han men det bara kom mer. Så jag tog ett plåster om den stackarens ben. Hoppas att det läker så jag kan ta bort plåstret imorgon! Ett ägg hittade jag också, kanske borde äta upp några snart, har smakat två st, de var mycket goda!

Satte mig vid tradera som vanligt, har hittat mönster på olika klänningar mm, som jag budat på, till billigt pris! Sen har jag fått en vana att alltid kolla om det finns någon skiva med the Smoke, även att jag själv inte tror det. Men idag hände det som jag trodde aldrig skulle inträffa! Någon jävel har satt ut en skiva med dem! Jag vart så glad! Hjärtat hoppade till i mig! Hoppas bara nu att ingen annan bjuder på den, för då blir den dyr.. Men så glad jag blev!



Men nu ska jag steka mig korv och ägg och mumsa. Är lite hungrig!

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0