December = Julemånad

Det är snö ute, för den som inte märkt det. Kallt är det också. Jag känner att vintern kom snabbt i år. Har ännu inte riktigt förstått vad som hände med sommaren. Den baa försvann som en vindpust. Skumt. En annan sak som är skum, de är hur man gör saker och ting utan att veta om det. Jag skulle släppa ut hästarna förut från stallet, när de gått ut stänger jag dörren bakom dem och ska gå in, kommer på att jag måste ju stänga grinden också, öppnar dörren igen och där sitter grinden på plats, stängd och klar. När hann jag med att stänga den? Stod hur långe som helst och försökte komma på när jag gjorde det, men är fortfarande helt förbryllad.



Idag har Ella vart en duktig dam, fast egentligen inte så jätteduktig. Men men jag har iallafall åkt skidor! Men det är så himla jobbigt, för för varje gång jag ger mig ut så har de föregående spåren hunnit blåsa och snöa igen. Sjukt jobbigt. Sen har jag kollat på film också, sånt man inte borde göra mitt på dagen, men hur kan man undvika när det är Monty Python, The Holy Grail!?!? Life of brian går nu också, men den hinner jag inte se.. Måste ju iväg till jobbet sen, duscha också. Spännande saker!

Mamma och Pappa har åkt till Uppsala idag, hälsar på Sara och Alex. Hoppas de har de trevligt, en annan kan ju inte förlja med då de bara är massa jobb hela tiden. De förstår jag inte heller, nyss stod jag där utan jobb, bara sökte och sökte, och nu har jag fullt upp! Hinner inte med sånt man vill riktigt.

Något jag dock hunnit med är detta!!


Nu sitter jag ju inte här och säger att jag är superduktig på oljemålning men att lite nöjd får man väl vara för sin absolut första tavla! Det jobbiga är bara att det tar sån tid fört att torka..

Nu närmar sig julen med stormsteg. 4e december idag. Det enda julpynt jag hunnit med är en chokladkalender, kan man kanske inte kalla för pynt men men. På måndag kanske jag kan fixa sånt! För då är jag ledig! Ska bli så skönt så. Snart ska jag bli en glasögonorm på heltid. Så fort som möjligt. Mina ögon är så trötta på linser nu. Så de är bara att anpassa sig. Gilla läget.  Så är det. Nu ska jag nog ta och duscha så jag inte blir försenad till jobbet!!

Adjö

Kommentarer
Postat av: sara

du är så duktig på att måla! Kan du inte lägga upp bild med nya ögonen? ;)

2010-12-06 @ 17:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0