Tomt

Dagen började med att hjälpa till och starta en bil, vilket är en vanlig förekommande sak häruppe. Mångas bilar som sällan startar! Denna eviga kyla. Får mig att tänka på narnia, åh nu vill jag läsa de böckerna! Men de får allt vänta några månader..
Jag började häromdagen att kolla på filmen Gökboet, men vart avbruten för vi skullekolla på film(!) och tänkte nu, när jag blev ensam kvar då alla andra gick ut och jag inte orkade för jag ska jobba tidigt imorgon och jag är förkyld, att jag skulle kolla klart på denna film. Men ack så blev det inte. Barar för att de inte startar som jag vill så ger jag upp och sätter mig här istället. Får ta och försöka en annan dag helt enkelt.

Har iallafall en skål med popcorn framför mig.

Jag som var så sugen på att gå ut idag.

Imorse hände det mig något alldeles för spännande. Trött, nyuppstigen ur sängen, runt klockan tio går jag ut, startar bilen och går ut och segt och långsamt borstar av nattens snöfall och hackar bort vinterns is från bilen. Jag hör hela tiden något ljud i bakrunden men tror det är från grannen. Fortsätter borsta bilen. Ljudet blir mer klart och det är prassel jag hör, grenar som knäcks mm. Det är en skogsslänt precis brevid mig. Jag vänder mig ditåt och får till min stora förväntan se en älg, vänder mig lite till och ser en till älg, den ena ca femton meter bort, den andra trettio. En axelryckning och jag fortsätter med bilen. Vänder mig om igen och den ena älgen kommer närmare, och närmare. Jag går närmare den. Jag står precis i skogskanten(dunge/slänt..) och denne älg står ca 5 meter bort, äter på en liten tall, kommer ännu närmare, jag(dum som jag är) sträcker ut min hand, men han bara går förbi. Mot den andra älgen och sen bara fortsätter äta. Jag borstar bort det sista och åker iväg.

Här är första älgen, syns lite dålig, han var så feg och gömde sig först.


Den andra älgen, ville inte alls vara med.


Nu blev nr1 lite nyfiknare


och kom ännu närmre..


Sen bara gick han förbi



Och här är båda med, fast den ena syns kanppt bland träden.


Men nu ska jag allt ta och somna fort, innan det kommer hem fulla människor, eller att de ringer och vill ha skjuts..

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0