Bilar..

Ahlgrens bilar finns inte mycket att klaga över. Men när en bil ska vara körduglig finnes alltid något problem. Som idag. Skulle då ta min volvo till jobbet, då något stag till växeln hoppar bort på mercan. Just denna dag behövde mor och far en varsin bil till jobbet. Har altså bara min att välja på. Vad händer då när nyckeln vrides om? Absolut ingenting. Fy fan... Hur ska jag nu komma till jobbet? Cykla? Nee det tar ju alldeles för lång tid. Som tur är har jag en fin släkt. Fick skjuts av Emma (Tack!!) och kom inte mer än fem-tio min försent. Men hur stor är chansen? Just den dag det bara finns en, inte tre som vanligt, att välja på så fungerar den inte!? Och det första jag gör på jobbet är att spilla ut massa tzatziki på golvet...

Som tur är finns fina vänner som gör att man glömmer små bekymmer ibland. Åkte in till stan efter jobbet och träffade Micaela, som vanligt sågs vi på Hm, förstår inte varför men känns som det jämt är där vi möts. Hittade en kjol. Sen ringer pappa, då är det en som är intresserad av bilen, som jag lånade av de, så måste jag avbryta vårt shoppande för att åka och visa den här snubben bilen. Men sen efter det sätter vi oss i folkparken, spanar in människor och bara njuter av våra baugetter!

Ska nog ta och sova nu. Helsjukt att det vänder idag. Från och med nu blir kvällarna bara kortare, hösten kommer bara närmare, mörkret kommer, kylan kommer, vintern kommer.

Ack och ve

Adjö

Kommentarer
Postat av: sara

haha! än är det långt till vintern, vill inte höra sån negativ ton igen :P

2010-06-22 @ 18:34:56
URL: http://saasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0