The best things in life are for free

Man ska njuta av livet så länge det går. Det behöver inte kosta så mycket att ha en bra dag. Bara sitta och fika en hel dag, prata och umgås med vänner. Det är sådant som gör det värt att vara glad.

Träffade Linus idag och fikade, på bagarboden, som jag aldrig vart på innan. Vi tänkte gå till café nybryggt först, men att de håller på att byta ägare så det är tillsvidare stängt. Hörde då från den lilla fågeln som viskade i mitt öra att det kanske var Skärkindsbor som skulle ta över. Men inget är säkert förräns man ser det framför ögonen. I vilket fall som helst så satt vi där nästan hela dan, till han började jobba. Då gick jag till de välbesökta myrorna. Ville då ha pengar. Men att nu hade jag inga och kunde heller inte spendera några. Bra det på så sätt. Därefter satte jag mig vid strömmen en stund, tittade på de studentflak som åkte förbi. Gick vidare mot nya torget. Såg yttligare nårgra flak. Sedan åkte Jag Mamma och Pappa vidare mot Albrektsvägen, till Karin och Johan. Åt smörgåstårta med Mormor Morfar Sara och Alex som också hittade dit. Det var så gott!

Men nu tror jag att jag ska gå och sova. Jag ska trots allt upp imorgon också.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0