Ville bara säga hej

För mycket mer har jag nog inte på hjärtat idag.
En liten historia kanske?

Det var en gån en sköldpadda som hette George Butler. Han bodde i ett träsk, lite liknande det som Shrek bor i. Varje dag när Georg hämtade sin morgontidning brukade han hoppa fram, på ett fram och ett bakben. Han gjorde allt för att inte se ut som en riktig sköldpadda. Just för att sköldpaddor är så vackra. Han ville inte vara vacker. George satt i två timmer och läste sin tidning, för han var närsynt och kunde egentligen inte läsa så bra. Men att en dag hände något spännande i den där tidningen. Bokstaven K började kravla sig runt hela sidan i tidningen. George blev så rädd att han hoppade flera meter upp i luften! Han slog i huvudet i taket och dog.

Snipp snapp snut så var sagan slut.

Men vad jag egentligen ville säga var att idag åkte Hanna och jag till Stegeborg. Har aldrig vart där innan. Mycket trevligt var det. Trodde faktiskt inte vi skulle komma så långt att vi faktiskt skulle hoppa i vattnet men nu hade vi skakat hand på det, tummat och allt! Så på med den jävla bikinin och hoppa i. Kallt som is var det, nästan. Började skrika av köldchock långt nere i vattnet! Men väl uppe därifrån var det riktigt trevligt, varmt och jätteskönt. Nästan "hoppa i igen skönt". Fast bara nästan. Vi köpte oss ett så gott bröd att äta oss mätta på sen, på Jannes bageri, där vi träffade på Jennifer! Och vindruvor, fast det var på ica. Jag vet inte vad det är med oss och vindruvor, men smarrigt är det. Röda är så mycket godare och så mycket dyrare. Altså är de gröna bättre!

Men det är ju så här en dag ska vara. Bara att bilen kanske skulle vara renare.. Men hur ska det hinnas med? Ne då åker jag nog med en pollenbil ett tag.

Nu måste jag allt ta mig tiden att övningsköra. Men det är ju så svårt när man måste anpassa sig efter andra, när man alltid jobbar annorlunda tider. Men på lördag ska nog lite tid finnas. Bara jag inte planerar in nått annat nu. Är ju alldeles för glömsk för mitt (och andras) bästa. Kanske borde införskaffa mig en ny hjärna? Fast det är nog dyrt.
Jag måste duscha..


Kul det här med internet. Detta inlägg var lite längre och lite intressantare. Men slutbiten av det försvann då internet försvann någonstans på vägen. Och med mitt minne minns jag inte ens vad jag tänkte på för en kvart sen.
Altså ger jag upp denna kväll nu. Ska bara dricka upp min öl och se klart scrubs.







Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0