...

Nu kommer det dröja innan jag orkar skriva mer om london, för datan har kraschat där nere. Därav måste jag lägga in alla bilder på dena data innan jag kan fortsätta.
Men vad gör väl det när jag har annat att babbla om?

Mohaha

Jag har varit lite duktig och skaffat mig ett skrivbord i mitt rum. Det blev jättefint, bordet är blått (som om det inte räckte med blått i mitt rum.......) och jag har en jäger(hals)duk. Mycket vackert är det. Men jag borde allt ta och städa, det ser förjävligt ut i resten av rummet. Förutom hörnet där den här stolen stod förut. Där är det helt tomt! Förutom mobilladdaren som ligger där.

Idag började pappa och jag att plocka ihop Anglian! Satte dit tanken. Gjorde bränslerör. Imorgin blire att sätta dit bakaxeln, göra klart packningen till den först. Måste fixa sätena snart också, de behövs ju faktiskt för att köra.. Men det löser sig ju alltid!

Imorgon blir en fin dag. Det var nästan ett halvår sen jag var ute i norrköping. Imorgon blir otten osäkert igen! Wieheeeei eller nått..

Jag har en tavla på mitt skrivbord. Ett foto på två fjärilar som sitter på varsin tistel. Inramat i en blå(!) ram. Fin liten bild. Men jag borde faktiskt skaffa mig någon ny tavla. Det var säkert ett helt halvår sen! Oj oj oj vad tiden går fort.
Jag förstår faktiskt inte. Och även om man, om det nu var möjligt, att man sätter sig på ett fordon och kör i motsatt riktning av vad jorden snurrar och kör i trettio km/h kommer att känna att tiden står still? För rent logiskt sett borde den göra det då jorden snurrar så fort. Om man byggde en väg, som går spikrakt runt jorden så skulle man kunna ha solen över sig jämt. Om man bara startar sin resa i rätt ögonblick. Och om det nu skulle vara möjligt. Men skulle tiden stå still, för rent tekniskt sett kommer man inte framåt, inte bakåt. Man är på samma fläck hela tiden.

Tiden är ett mysterium jag aldrig kommer förstå mig på.

Bara att inse.

Men om det nu var så, att tiden står still på det viset. Blir man äldre då? Ser man allt runt sig röra på sig, eller kommer det stå still? Är man som i en bubbla tro? Nevärs det är klart det inte är så. Det blir väl bara en oerhört seg resa på en oändligt lång rak väg som aldrig tar slut.. Hur lång tid skulle det ta att åka runt jorden i en hastighet av trettio km/h? Går det snabbare om man vänder håll och åker motsols?
Detta tål att tänkas på faktiskt.

Sen funderar jag på denna päronspritkoncentrat som står här. Kanske dags att öppna snart? Eller ett år är kanske för kort tid. Den andra börjar ju bli för fin och gammal för att öppnas. Fem år är bra gjort för en flaska sprit med ett päron i. Mmm smakar nog utsökt!

Jag undrar när jag börjar jobba sen? Slutet av maj, det är det enda jag vet. Det är snart slutet av maj. Efter mitten, som det är nu, så kommer slutet. Ack o ve, att behöva passa tider igen? Blä på de. Men visst, ju mer tid det går desto varmare blir det och emr sommar och jag blir glad. Sugen på glass vart jag också. Den där jättegoda vi hade ett tag, som inte finns att få tag på längre. Triumphglass tror jag det är, en rosa variant, jordgubb eller hallon, minns ej vad, men med chokladkross i. Det var den godaste som fanns att köpa, för ca tre/fyra år sen. Eller är det längre sen? God var den i alla fall.

Ullared ska vi ju åka till snart! Det blir ingen storshopping då inte, pengar behöver sparas! Snart börjar jag jobba och får ännu mer pengar! Snart kommer sista lönen från i vintras också. Men snart är de se bortblåsta! Bara som att säga Dallas sallad baklänges tre gånger. Så fort kommer det gå. Det värsta är att jag inte känner mig så oroad för det. För det går till en god sak. Eller det gör mig gott i alla fall. Det är faktiskt alltid något. Man måste unna sig lite då och då, när man känner att man kan.

Sen kan man alltid ta sig en liten tupplur om man vill. Jag vill inte men måste de snart. Känner att sömn är välbehövligt då och då.

Därav kommer jag säga godnatt, men lär väl inte somna än på ett tag ändå. Men vad gör väl det den som inte vet det.



Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0