Månens Dag.

Eller måndag. Dagen gick i vilket fall som helst. Utan några större missöden.
Vaknade lite halvt av larmet men bara somnade om. Så ringer det. Pappa ringer och berättar att jag inte behöver ha det där pappret i bilen för att få köra. Så jag kliver upp och åker iväg till citygross, åker hem och somnar nästan ute i värmen på altan. Bestämmer mig för att ut och cykla istället. Efter ett tag blir ju det jobbigt och jag tänkte vända, men svängde in på en lite sidogrus/traktorväg och vilade i två minuter typ. När jag ska cykla ut på vägen igen, precis då går han den skäggiga mannen förbi med sin schäfer, så jag fortsätter längs vägen istället. Han är lite småskum. Men sen vänder jag ändå. Skrämmer han med skägget på vägen hem, fast det var inte meningen, jag sa bara hej och han hade visst inte hört att jag kom, så han vart rädd. Stackars skumma man. Sen föll jag i djup sömn på altan. Säkert en timme, sen ringde Micaela och undrade om jag ville träffa henne. Så in till staden jag for igen. Vi satt på en filt, vid en skylt och fikade. Plötsligt dyker det upp mer och mer folk på fotbollsplanen brevid oss. Vi spekulerar lite i vad de tänkt göra, ingen fotboll för då hade de inte parkerat bilarna på planen.. Så kommer Micaela med den iden att de ska spela Boule. Vi skrattar lite åt de och fortsätter äta vårt fika. Sen nästa gång vi kollar ditåt så plockar de fram Boulespel.... Hur stor är chansen på det lixom? Helt skumt faktiskt. Massa folk var det! I olika åldrar och stilar, och de samlas en måndagseftermiddag och spelar boule..!?
Kommer hem frammåt kvällskvisten och gör massa höpåsar. Krossar ett äg i min ficka. Försöker få stereon att funka men de går inte. Finns inget alls att se på på tv heller. Bara att sticka huvudet under täcket och hoppas på en morgondag.

Adjö

Kommentarer
Postat av: sara

äg? inte ägg? :D Mohahahahaha

2010-05-18 @ 19:15:54
URL: http://saasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0