Händelserik vecka! (lite iaf.. för en arbetslös..)

Måndags var det riskutbildningen, + att det ringde en kille om ett jobb.
Tisdags hände nog inte så mycket, satt och pluggade teori mest. Kanske sökte nått jobb.
Onsdags Satt jag också och pluggade och gick på stan. Killen med jobbet ringde igen, intervjuv på fredagen. Handlade lite mat.
Torsdags ringde jag till Idre, då de inte hört av sig ännu till mig. Förstår nu varför, för de hade inga tjänster lediga... Så det blir väl att vara hemikring i Vinter. Sen åkte jag Anglian till stan, körde runt lite för att fördriva tid. Åkte till vägverket och skrev upp för Mc. Klarade det!! 61 av 65!! Tyckte att jag var duktig! Åkte till helens och bokade uppkörning, sista lediga tiden som fanns fick jag. TUR eftersom mitt körkortstillstånd går ut ca 20 dar efter det att jag kört upp.. Sen åkte jag och handlade, blev fotad i min snygga bil på vägen. Fick hämta mamma på väg hem också.
Fredags, idag tillochmed... var jag på intervjuv, och fick jobbet, dock är det lite långt men det går ju inte att tacka nej till ett jobb. Får helt enkelt skaffa mig busskort så jag kan åka tåg! Men det löser sig! Spännande att se en ny stad lixom! Eller stad och stad, men liten stad! Hoppas bara att det kommer funka bra. Vill inte hålla på att söka jobb och gå på intervjuver, det är inte så spännande..

Men nu är jag glad iaf! Jag har ett jobb och jag har klarat teorin, sånna saker som man går och oroar sig för!

Och jag hann med att stuva om i min lille garderob idag, hittade sånna kläder jag inte sett på hur länge som helst! Vissa gör väl inget, så de slängde jag in i stora garderoben så jag slipper se de på ännu längre tid frammåt! Men jag hittade ett par jeans, ett av de två par jag äger... så de hade jag idag! Går aldrig i jeans annars. Och så hade jag en ny skjorta på mig, så jag kände knappt igen mig själv! haha .

Regnat har det gjort också, och vägbygge på motorvägen så där stod det stilla tidvis. Men vad gör det när man inte har bråttom, eller precis fått besked att man har ett jobb? Då gör det inget!

Men nu borde jag ta och äta, har visst bara ätit ett äpple idag.. Dålig jag är! Käftsmäll på mig..



Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0