Snö!

Äntligen är det riktigt vinter ute! Ett par decimeter snö på några få dagar. Äntligen slippa trampa omkring i blaskig lera. Så ljust och fint det har blivit, och denna tystnad som lägger sig över staden. Alla bilar smyger fram, på de oplogade vägarna. Jag gillar det. Kanske dags att ta fram längdskidorna snart!
 

Lasse fick smaka på snön. Det tyckte han itne riktigt om, det var för kallt!














Det syns inte på bilden hur jobbigt det var att gå här.. Jag steg av buss 70 vid tinnerbäcksbadet, där en stadsbuss fastnat i snön. Det stod att min buss skulle komma om 5min. Men jag litar inte riktigt på bussarna i detta väder, så jag började gå. Och denna backe, den är lång och uppför. Oplogad också. Högklackade skor hade jag lyckats ta på mig också.. Kankse tar en kvart i normala fall att gå hem den biten, säker en halvtimma en sån här dag. Men jag var hemma innan det ens åkt förbi någon buss!




Så fick Lasse testa snön igen! Inte så kul denna gång heller.. Inte sen på kvällen när Henrik satte ut han i snön heller!

 
Nu sitter jag här, en torsdag. Mår dåligt idag, så jag stannade hemma från jobbet. Ska göra pepparkaksdeg tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0