Fredagskväll

Idag var en jobbig dag. Mycket på jobbet, och när jag väl ska åka hem öser regnet ner. Vad jag önskade just då att jag hade en fungerande bil istället. Men jag köper mig en påse ostbågar och åker hemåt. Halvvägs hem blir det sol och fint, fem minuter senare har jag glömt regnet och bara njuter av min färd, av doften från alla blommor, de vackra vyerna som sveper fram brevid mig. Där i solnedgången på en kulle skuttar en ponny omkring, sparkar backut och är så där vild och fin en ponny ska vara. Hade det inte vart för suget efter ostbågarna hae jag fortsatt att köra.
Men nu sitter jag här och äter knäckebröd och ostbågar och dricker corona. Solen syns visserligen inte längre, men det vart en fin kväll trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0